Kund: Almi, Inkomst 4.0
Projekt: Digitalisering inom industrin
Art Director och kommunikatör: Hillevi Magnell
Uppdrag: Skapa synlighet för projektet Inkomst 4.0
År: 2022-2023
Inom projektet Inkomst 4.0 hjälpte vi svenska industrier att tänka digitalt, i stort och smått. Målet var att få svenska industrier, med bas i Jönköpings län, att förstå vilka stora möjligheter det finns inom det digitala industrikretsloppet. Almi Företagspartner, via digitaliseringsprojektet Inkomst 4.0, var ett strategiskt bollplank på vägen mot morgondagens självstyrande och smarta fabriker. Det pratas mycket om digitalisering och automation, men samtidigt är det få som faktiskt vet var man ska börja och hur man tillämpar konkreta digitaliseringsinsatser i sin verksamhet.
Inom ramen för projektet skapades strategigrupper med olika företag för att tillsammans hitta framåt i olika problem som kanske var liknande för företagen. Vi anordnade även webbinarier, kunskapsevent och många besök ute hos företagen för att förstå deras utmaningar, stötta, möta upp behov och koppla ihop dem med systemleverantör som kunde hjälpa till att hitta rätt digital lösning för att börja mäta sina fabriker.
Vi hjälpte även företagen med energimätningar för att identifiera eltjuvar och läckage. Tillsammans sparades omrking 1,7 Gwh (!!)
Webbinarier
Teaser och koncept för vår serie med webbinarier: Snacka om Digitalisering!
Inkomst 4.0 + Husqvarna
Vårt avlsutningsevent anordnades i samarbete med Husqvarna AB och fabriken Edge (Numera Chains and bars) som ligger i framkant när det gäller Industri 4.0, uppkopplad fabrik och AI-robotar. Vi bjöds på rundtur i fabriken och konferens + lunch hos Husqvarna AB med ledning av Maja Wixe.